Assalamualaikum,

Dah banyak hari tak update blog kan. Haishhh kesihatan baru nak ok ni. So quite busy nak adjusting balik tugasan harian maderrr yang jadi supir hantar anak ke sekolah ke sana ke sini. Hahahhaha

Sorang sekolah pagi sorang sekolah petang.. lepas tu kadang-kadang malam both ada tuition class sama la time weekend. Bukan nak seksa sebenarnya mama n papa nk masa diorang occupied dengan benda-benda berfaedah. Aaa gitewwww




Kalau kakak tu lagi la, kadang-kadang dengan jadual sekolah yang padat tu, kadang-kadang kita tengok pun penat. Jdual dulu taknpayah cakap la semua subject kalau boleh nak sumbat satu hari. Tapi Alhamdulillah sebulan sebelum cuti tu dah ada rombakan jadual. So sehari dah tak banyak subject sangat. Tapi pepaham la ye buku teks, buku aktiviti, buku latihan lagi. Berat jugak tapi way better la dari dulu. Alhamdulillah sangat.

Sebabkan dulu mama ngan papa risau sangat dengan jadual dia yang banyak subject tu kami ambil keputusan untuk cuba Swan School Bag Techno Lite Spinal Protection Back Support. 


Cantik kan beg Swan School Bag Techno Lite Spinal Protection Back Support ni.

Memang kami tertarik sangat dengan features yang ada dekat Swan School Bag Techno Lite Spinal Protection Back Support ni. bentuk dia yang sangat ergonomics untuk si kakak. Penting tau pilih beg yang ergonomic untuk anak kita supaya posture badan diorang dalam keadaan yang sepatutnya. Kalau tak takut nanti sakit belakang dan bongkok pulak. 



Sebut pasal ergonomics ni, kalau nak tau beg Swan School Bag Techno Lite Spinal Protection Back Support ni ada 3D back padding yang ada cool ventilation dan provide straight backbone support. Memamg terletk elok ja ikut shape tulang belikat anak and tulang belakang anak dia punya pad tu. Selain daripada ru, dia punya U shaped shoulder strap tu bagi weight distribution lebih ringan kepada bahu dan tulang belakang anak.


Nampak tak padding dia tu? 
Tengok material n jahitan dia pun dah la korang..xdak yg bengkang bengook ka jahitan dia tu…smooth!


Selain daripada tu, beg ni mai sekali dengan detachable trolley function. So kalau taknak berat boleh ja guna trolley tu untuk tarik. Paling best jenis roda dia tu, jenis yang macam tiga kelopak bunga tu. So it will be easier kalau anak naik tangga. And let sat taknak guna trolley tu holeh bukak and pakai bag saja. Kalau taknak bukak pun boleh. Just tutup yang bahagian penarik atas trolley tu..dan galas belakang macam biasa. 


Boleh undetach kalau tak mau guna trolley ni

Kalau tengok dia punya beg pun memang puas hati sebab material dia hang tau bukan kaleng-kaleng. U know this materials come with a good study and research from the Swan. I love how sturdy the bag is. Terletak elok ja bahagian dalam dia macam ala-ala kotak gitu. So takda la beg tu out of shapes and meloroih sama sini ikut berat buku kat dalam tu. 


Japan design. Macam beg sekolah nobita tu. 


Dalam dia


Boleh bukak ya kiri kanan tu. Serious mama impressed gila dengan bag ni. 



Tengok roda dia dah rasa puas hati. 


Beg pun nampak sturdy sangat. 

Overall kami memang puas hati lah dengan bag ni. Kita tau kenapa barang Swan ni a bit pricey tapi ni lah nilai dan value yang ada dekat Swan’s bag ya. Yes tak eapat dinafikan beg Swan memang mahal tapi orang kata alah membeli menang memakai la kan. Lagi pulak dengan ergonomik dan kualiti dia untuk harga dia ni aku kira berbaloi untuk pelaburan kesihatan tulang belakang anak-anak kita.

To be honest, dulu-dulu masa mama kecik dulu yang pakai bag Swan ni anak-anak orang kaya ja. We come from far than average income family so ada bag ke sekolah pun dah satu rahmat. Bag sekolah kita dulu pun boleh tahan berat. I remembered my late dad used to say to me apa yang berat sangat bi..letak bata ka dalam bag…huhu. Nasib la arwah abah baik sangat nak pi hantaq n amik balik sekolah kan padahal sekolah dekat ja..boleh ja jalan kaki. Tu lah pengorbanan ayah untuk anak dia kan.

So pada kami laki bini, bila kami ada kemampuan ni; kami memang kalau boleh nak provide yang selesa untuk anak-anak kami. Kalau untuk zaman dulu parents kita boleh provide kita yang baik untuk kita pada masa tu why not kita pulak provide yang lebih better kepada anak-anak kita bila kita dah mampu. 

Ala korang kalau sebulan simpan RM40 untuk tabung bag 
Swan School Bag Techno Lite Spinal Protection Back Support ni.. setahun dapat dah beli🤭 . Bukan tiap-tiap tahun pun kena beli kan. 🤭🤭🤭

So jom korang kita menabung untuk Swan School Bag Techno Lite Spinal Protection Back Support untuk kesejahteraan tulang belakang anak kita ❤️

Korang kalau nak beli boleh beli dekat sini ya :









SHARE 2 comments

Add your comment

  1. Cantik juga yea design beg swan ni. Suka laa anak-anak ke sekolah gini

    ReplyDelete
  2. Cantik.. baru semangat nak pergi school

    ReplyDelete

© ALIA FARHAN · THEME BY WATDESIGNEXPRESS