resipi bendi goreng belacan

9:33 AM

wehuuuu....

sapa suka makan bendi angkat tangan??
sapa yg balik2 mkn bendi rebuih angkat tangan???
aku la tu dolu2...
skit2 rebuih ja smpai cemuih la...
sebabnya kalau bendi ja rebuih wat ulam...xpernah tau pun boleh wat menda lain....

sampai la aku browse cari resipi apa leh wat ngn bendi ni....

finally jumpa la resipi ni....
ok sempoi....maciammm sedapppp....
ok bila wat sekali....okey memianggg sempoi pun....
masak bg mama n angah makan pun depa kata sedapppp

cehhh type ni smbil duk terliuq balik bendi td tewww....ishkkk haru aih....




nampak sedap kan???
memianggg pun wehhh

ok lah nak resipi kan???

meh ahkakkkk bgi kt adik2 yaaa....

bahan:
*bendi(ikut la brp org nk mkn)
*sambai belacan (yg belen2 blender byk2 simpan dlm peti ais habuan nak makan)
* sos tiram
*bawang merah

cara:

1) Panaskan minyak dan tumis bawang
2) Masukkan sambai belacan then sos tiram skit...and msuk ayaq skit...
3) Then baru msukkan bendi2 yg da potong mcm dlm gmbaq kt atas....tgk dia mcm da masak...tutup api....
4) Da ready da utk dibelasah...simple kan but yet delishhhhh kottt

Pengajaran dia: sambai belacan tu blend ja byk2 pun xpa simpan dlm peti ais..nk makan bwak kluaq skit beda nk makan...kalau beda nk masak bendi ngn kangkung pun ok apa...senang dah ada...

ok lah...ai nk p tdoq peluk my lil chucky nii





punya la byk akai sgt2...nk snap gmbaq dia pun bkn men payah...gerammm tau...cubit kang....


nanite

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

0 comments