Oh my...Malaysia

1:46 AM

I came across this one from my Shaklee's group chat...cant help to share...n laugh hard!!

Kisah rakyat Malaysiaku..

Tahukah anda?
aku duduk dlm rumah bosan,okay bukalah Tv,
TV biasa je tiada Astro,Buka TV1 kutuk PR,buka
TV2 kutuk PR,Buka TV3 perghhh lagi hebat
kutuk PR...
hurmmm nak masuk Astro lah,masuk 27hb
(masuk Free)
dah masuk Astro satu cerita,188X ulang
tayang... Sampai 28hb TV jadi gelap,(ni mesti
kena potong ni),
angkat Fone call astro, encik, kenapa tv saya
jadi gelap?
astro jwb Encik kena byr bil dulu baru boleh
cerah,
Aku ckp xboleh tunggu cukup bulan ke baru
potong.. 27hb belum dpt gaji... Astro ckp encik
masuk 27hb, mesti 27hb bayar, (kejamnye)
okay takpelah,TV gelap smpai 30hb gaji aku
byr... tiba2 time nak byr kena denda Rm20
(penyambungan) n cukai 6%,
perghhh kalau tiap2 bulan mcm ni masyakkk!
Tiba2 teringat kata menteri,
"kalau taksuka Astro,Tgok tv biasa",
Okay aku STOP Astro, tgoklah TV biasa yg hari2
kutuk PR tu...
tiba2 teringat eletrik pula naik,
ok aku tutup terus TV..
Sembang2 dahaga pula.. jalan kaki pergi Market
nk beli gula dgn kopi,
tgok Harga gula mahal,
tiba2 teringat kata2 menteri,
"Gula mahal sbb nak elakkan Diabetis",
ok tak jadi beli gula,
balik minum kopi kosong je..
dah minum air dpt call member ajak pergi
rumah dia ada kenduri sikit,
ok start kereta, tiba2 teringat kata2 menteri,
"jgn guna Tol kalau mahal,guna jln lama"
tapi kalau aku guna jln lama jauh, minyak pulak
mahal(kataku dlm hati),,,
okay takjadi naik kereta,naik.basikal je... dlm
1jam 45min smpai rumah kwn,
Sampai rumah kwn, kwn hidang air kosong+nasi
dgn sayur..
aku tanya kwn, mkn sayur je ke?
kwn jwb "yerla kan menteri ckp kalau ayam
mahal mkn daging, kalau daging mahal mkn
ikan,Skrg ni semua mahal,mkn sayur jela
murah"
ok lepas mkn nk blk lah.. kayuh basikal smbil
terfikir apa la nak jadi dgn malaysia ni,
tiba2 teringat kata menteri "kalau taksuka dgn
malaysia,Sila keluar dari Malaysia"
ok sampai je rumah aku kemas barang2 dan aku
berpindah ke planet PLUTO.
Sekian..

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

0 comments