Resipi phad kra pao

4:56 AM

Ni antara menu2 buntu kalau aku tak tau nak masak apa....masak phad kra pao ni ngn wat tomyam da setel mcm makan kat Hat Yai...




Bahan-bahan:
Ayam(bahagia dada...potong mcm dalam gmbar)
Garlic 6 ulas(potong nipis bulat2)
Bawang besar potong biasa
Cili padi 5 biji
Daun ketumbar jawa/ daun rempah vietnam/culantro
Daun selasih(kra pao org siam panggil)
Kicap ikan
Perasa(aji/cukup rasa)

Cara:
1. Panaskan minyak dan tumis garlic td.
2. Then masukkan cili padi, bawang besar dan isi ayam td.
3. Selepas 3 minit, terus masukkan kicap ikan dan perasa*(ni ikut la nk bubuh ka dak ka)
4. Then tambah air skit...
5. Masukkan culantro dan daun selasih....done...siap dah....

Senang kan....
Nak match kan dia...ada yg goreng teloq mata ja...selalu kt siam mmg makan macam tu...tapi aku nak lg power...wat tomyam ayam cendawan.....
Perghhhhh....telan ailio weiiiii



Hidangkan ngan nasi panas2.....
Jahanam la diet....
Ingat...nasi 1 genggam ja tau.....

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

0 comments