resipi kerabu kacang botol / kelisa

10:49 PM

memandangkan hari tu balik ke jitra....
terkagum sat tengok urban garden angah n mama kt belakang rumah...umah taman ...teres ja pun boleh maciam2 ada... mmg organic kata kau....
dan disebabkan kacang botol or kacang kelisa ni tengah galak berbuah....bunga pun byk....tak menang tangan nak kutip oiii....ada la aku kutip dekat 30 biji jgk kot....mama ngn angah sampai xlarat makan la cita nya ni....aku amik ja yg agak2 muda pun amik..lagi la crunchy...sedap sungguh wat ulam kan....

dan disebabkan xlarat da nk makan dia jadi ulam...maka harus buat kerabu

bahan-bahan:
-kacang botol / kacang kelisa
-bunga kantan(hiris halus)
-bawang besar(hiris halus)
-cili padi(potong)
-limau kasturi(aku xdak so aku guna cuka)
-garam
-aji
-ikan bilis goreng
-kerisik(2 sudu makan)

cara-cara:
1) potong kacang kelisa halus
2) masukkan kesemua bahan dan gaul
3)rasa apa menda yang tak cukup then tambah ikut lidah korang...

taraaaaa.....






DA SIAP....

You Might Also Like

0 comments