perihal hasad dengki

10:04 AM

Ckp psai hasad dengki ni...well kdang2 hang tgk org tu jauh lebeh sopan...bertudung litup bgai...kira kalau buat calon bini tu...mak mentua msti suka habaq ang...tapi....tgk ya Allah....perangai...Nauzubillah...dengki sana sini...tak puas hati gaji kawan kau lgi tinggi dri kau lah....kawan kau byk OT dari kau lah...yg syioknya org yg duk ngata lebeh2 ni geng2 n kawan baek comolot darling sana dear sini...puihhh...belakang orang tu hang kutuk rapat kau2 pnya...pastu bwak cita merata...pastu mnyampai2 ke telinga aku...nk aku komen?jalan dahh...kawan baik korang kan...buruk2 hadap sdri la perangai...xpyah nk jaja cita merata bagai...kang aku komen....aku plak mulut supa longkang kan...dah plak aku kan yg korang benci...hahahah....kalau baca entri ni paham sdri la ya....malas dah aku nk buat baik kat org yg tak pernah pun nk hargai apa yg aku duk wat...g mam la weh...tak hadap pun nk ada kawan mcm ni...bab kerja...kerja...jgn nk pertikai kerja orang sana sini...aku ada hak aku sdri utk nk tolong korang ke tak...sebab dalam job description aku pun xdak aku yg kena tolong technicians....tpi job description technicians...yg kena bantu supervisor okeh...yg nampak aku duk melengak dpan pc nmpk plak...yg serabut otak aku korang tak nampak kan...kalau asik nk pertikai kan kerja orang...baik p pertikai kerja manager ka apa ka...jalan sana...jalan sini...meeting sana meeting sini...cari salah orang sana sini...lagi senang kan reja depa...awat hampa tak pertikai....remember d higher ur post...d higher ur responsiblity....so setakat kena tegoq ngn aku pun nk wat muka toya nk mati...muka takleh nk terima org ckp apa...jalan dahh....aku tak heran...sebab korang pnya salah aku kena marah dengan boss semua aku nk diam ja?cukup2 la pijak kepala aku....pikiaq balik kenapa Allah bagi kau rezeki takat tu...takyah nk pertikai sana pertikai sini...dengki sana dengki sini....dengan geng isi dan kuku korang pun korang nk berdengki...dengan aku apatah lagi kan....muhasabah diri tu balik...takyah rasa dri tu pndai sangat..jgn asik nk mngelabah bewak...byk sgt cerita mangsa....oh dia tu boleh la alia syang....pffttt...wtf?!kalau aku nk syang ka tu hak aku....paham?!
Akhir kata...hindari la penyakit hasad dengki ni..sebab menda ni akan jadi barah...kalau tak berdengki tu xleh ka?ka mmg terbukti korang2 ni mmg spesis budak2 umoq 15thun?

Published with Blogger-droid v2.0.6

You Might Also Like

0 comments