Inside my heart

by Alia Farhan, 11:30 PM
Setiap dari kita ada pilihan masing-masing. Allah kurniakan akal untuk berfikir mana yang baik mana yang buruk. Yalah, ujung-ujung ahkir zaman ni kan macam-macam jenis manusia kita akan jumpa.

Yes. Aku tak cakap pun aku baik. Langsung tak kadang mulut pun macam longkang jugak. Tapi tu la kan mulut aku macam longkang pun xda orang pun yang nak percaya cakap aku...sebab aku is nobody. Tapi bila kau adalah somebody apa yang kau cakap baik longkang..bunga..mahupun tahi tetap akan ada efek nya. 

Tapi apa pun pilihan kita buat, being somebody is not a key to throw a vulgar words and look down to those who dont agree with you. 

Penanda aras kejayaan seseorang pun bukanlah didefinasikan dengan pangkat, kejayaan, kekayaan dan kebijaksanaan seseorang. Ada orang kaya..tapi jiwa dia kosong. Ada orang berpangkat besar tapi jiwanya tak tenteram. . Ada kaya..rumah besar...kereta  Merc BMW Audi semua tapi sakit menjengah. Ada yang berpangkat kecil tapi jiwanya tenteram dan bahagia.

Hidup kita ni cuma pinjaman sahaja dari Nya. Kenapa mesti hang dengan aku mendongak ke langit dengan ilmu yang Allah kurniakan. Yes we are livin in a sick world. Yang miskin..yang mungkin kurang berpelajaran tinggi dari kita dihina. Adakah tu tiket untuk bermegah2 dengan ilmu yang Dia kurniakan.

I wonder....

What is next.....

I guess bein nobody might be the safest role in this kind of world.....




SHARE 0 comments

Add your comment

© ALIA FARHAN · THEME BY WATDESIGNEXPRESS