Wowstar Creative Entertainment menganjur Konsert terakhir Boyzone “Thank you and Goodnight Farewell” bersama artis jemputan Brian McFadden sebagai tanda terima kasih dan selamat tinggal kepada peminat Malaysia



Bekas ahli boy band Westlife dan penulis lagu iaitu Brian McFadden telah diumumkan sebagai tetamu istimewa untuk konsert terakhir Boyzone “Thank You and Goodnight Farewell Tour” pada bulan Jun 14, di Malawati Stadium, Shah Alam.
McFadden memulakan karier nyanyinya sebagai ahli Westlife yang telah dibentuk pada tahun 1998 dan merilis album studio sulung “Westlife” pada tahun 1999.
Dia meninggalkan kumpulan Westlife tahun 2004 untuk memulakan kerjaya solonya dan telah mengeluarkan single “Real to Me,” sebuah lagu dalam album solo debutnya “Irish Son.”


Pada tahun 2016, McFadden dan Keith Duffy, ahli dari Boyzone telah membentuk kumpulan “Boyzlife” dan tur dunia, mempersembahkan lagu hits band mereka.
Ahli kumpulan Boyzone termasuk Duffy, Michael Graham, Ronan Keating dan Shane Lynch akan mempersembahkan beberapa hits terbesar termasuk “When You Say Nothing At All,” “No Matter What” dan “Love Me For A Reason.”
Menurut laman web tur, mereka berkata: “Apabila kami bermula sebagai lima pemuda dari utara Dublin yang tak sabar-sabar untuk menghadapi dunia, kami tidak pernah terbayang yang kami masih akan mempunyai peminat yang sama lebih 25 tahan kemudian…” Jika anda pernah melihat penampilan TV pertama kami di “The Late Late Show”, anda mungkin akan memeranjat juga.”
Boyzone menikmati kejayaan melalui kejaya mereka.
Tambahan mereka: “Kami telah mempersembah di stadium dan arena di seluruh dunia, mengeluarkan enam album, dan mempunyai hampir dua dozen hits. Kami benar-benar tidak dapat menyatakan seberapa anda, peminat, telah menyokong kami di sepanjang jalan. Tanpa sokongan anda, kami tidak akan mencapai apa yang kami ada, dan untuk itu kami sentiasa bersyukur.”
Ticket selling website :  https://airasiaredtix.com/boyzone2019


Listened to their song when I grown up, and bila tua2 ni pun duk dengar balik still rasa goosebumps sangat. 



From 5 members, until Steven Gateley passed away... I love Ronan and Steven voice. Their voice complement each other and harmony sangat their songs😍😍😍



P/s: Boyzone ni one of my fav band jugak masa sekolah dulu. Memang lagu2 depa mostly mmg boleh hafal and sing along kalau tengah main kt radio. It's like a devajoo to have them singing again for the last time 😍😍😍

Salam semua

Dah lama rasa mcm tak update blog ni. Huahua hua. Sedar Sedar dah 10 hari terakhir Ramadan kan. Bila pikiaq Ramadan tu dah nak berlalu pergi rasa satu pun ada. Haihhh ntah lah.. Faktor penuaan mungkin kann.

Sekarang ni  dah nak dekat-dekat raya ni memang fasa mengemas rumah la. Dah la rumah macam tong kang pecah gila-gila. Rasa nak pitam pun ada tengok rumah sekarang ni. Baru kemas living Hall dah ada si kenot dua orang buat kecah. Haiiii takkan nak jadi tarzan hari-hari kan.

Sekarang ni fasa kemas dapur. Living hall baru skit2. Ni pun pening bila dapurnya kecik. Kadang-kadang dah kemas sepah balik. Sebab barang banyak. Ruang kecik. So kena la fully utilized Guna ruang sebaiknya kan.

Macam ada orang suka table top kt kitchen clear kan. Tapi memang aku tak mampu la nak clear sebab tu ja ruang yang ada untuk letak macam-macam kan. Serabut tu serabut bila barang bersepah2. Mana dengan habis masak Kadang-kadang nk letak lauk dekat situ. Situ la nak masak nasi.. Situ la macam-macam oiii.

Periuk nasi pulak ada sampai dua. Satu yang besar satu yang kecik. Memang tak la nk Guna periuk nasi besar tu ja kan. Kadang-kadang Guna yang kecik. Kadang-kadang Guna yang besar. Kalau nak cepat Guna Philip pressure cooker ja. Haihhh. Macam-macam gajet kan. Lepas tu bising ruang kecik kan. Huahua. Pening Kadang-kadang nak decide pakai rice cooker mana. Ni rasa nak simpan balik rice cooker kecik tu sebab yang tu rice cooker travel cik oiii.



Nampak tak almari lauk ni. Legend betul kan.... 




Haaa... Nampak dilemma mak2 ni. Sakit kepala nak pikiaq menda kecik ja pun. Lepas tu ni Haa Tetiba ternampak pulak gmbar ni.


Cute kan. Teringat gobok lauk yg Dulu2 tok2 kita duk ada kan. Tapi ni size kecik la. But still cute tho. 



Dan disebabkan aku punya space limited gila dekat dapur esp on table top. Aku suka everything yang reachable and practical gitu. Kalau semua nak kena letak dalam cabinet dekat atas2 tu dah namanya tak practical and reachable la kan. Tu namanya lebam nak kena panjat bagai dah. 


Baru teringat ada rack ni kat dalam stor duk buat perkasam. Punggah mai letak la dekat sini. Eh fit in pulak kan. So Moh le kita make over dia skit kan. 


Letak wallpaper kat bawah tu. 



OKa part boleh katup ni la kita letak and simpan lauk kan. Aku ni sjenis tak suka betul biar lauk dekat ats Meja even bertutup pun sebab rasa macam semak. Nak letak dekat table top ni lagi rasa semakkkk. Buat macam ni OK skit multilevel letak la macam2 boleh letak kan. 


Haa giteww. Letak lampu beli kt Mr Diy.. Baru nampak kelas jahhh. 


Untuk ni memang tujuan aku untuk keselesaan aku la kan. Pedulik la orang cakap serabut ka apa ka. Sebab memang I can never go minimalist sebab ya celah mana nak minimalist kalau semua menda nak kena Guna. Kahkah. 


Tengah aim nak beli gobok lauk ni untuk rumah baru nanti. Onz ka tak onz? 





Amalan kebersihan dapat membantu melindungi keluarga anda daripada 100 jenis kuman yang berbahaya



Setiap tahun, sepanjang bulan Ramadan iaitu bulan kesembilan dalam kalender hijriah, umat Islam seluruh dunia akan menjalani ibadah berpuasa. Selain itu, bulan Ramadan juga merupakan masa untuk umat Islam beribadat, bersolat, membuat kebajikan dan mengamalkan kesederhanaan dalam pelbagai aspek.


Waktu berbuka atau iftar adalah masa untuk seisi keluarga dan sahabat handai bertemu sambil menikmati hidangan makanan dan iftar dikira tidak lengkap tanpa mengunjungi bazar Ramadan terlebih dahulu!


Bazar Ramadan bukan sahaja menawarkan pelbagai makanan dan minuman yang lazat setelah berpuasa seharian, malah memberi peluang kepada seluruh warga Malaysia untuk bersama-sama mengalami keistimewaan membeli-belah dalam suasana berbilang budaya yang meriah.  Walaupun begitu, berasak-asak pada waktu petang dalam keadaan cuaca yang panas dan lembap sambil memilih apa yang dikehendaki meningkatkan risiko diri anda terdedah kepada banyak kuman yang tidak kelihatan.


Credit to airbalang.com


Ada pelbagai cara untuk melindungi anda dan keluarga anda daripada kuman dengan rangkaian produk Dettol. Sebagai jenama perlindungan kuman yang dipercayai sejak sekian lama, Dettol menjadikan tanggungjawabnya terutama pada bulan Ramadan ini untuk melindungi para keluarga di Malaysia dengan menggalakkan mereka mengamalkan amalan kebersihan dalam pelbagai keadaan.


Pada bulan Ramadan ini, Dettol melindungi anda dan keluarga anda dengan:
  • Sabun Tangan Dettol untuk mencuci tangan anda sebelum menyentuh makanan untuk sahur dan iftar;
  • Sanitiser tangan Dettol boleh digunakan di mana-mana sahaja kerana ia boleh membersihkan tangan anda tanpa menggunakan air; dan
  • Cecair Antiseptik Dettol membasmi kuman di ruang dan permukaan di kediaman anda sempena menyambut ketibaan Hari Raya.


Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol merupakan peneraju dalam perlindungan daripada kuman dan membantu menjaga kesihatan para keluarga menerusi amalan kebersihan yang lebih baik. Menerusi produk terkenal seperti Antiseptic Liquid, Antibacterial Liquid Hand Wash dan Hand Sanitizer, Dettol melindungi keluarga anda daripada 100 jenis kuman yang berbahaya.

Pada bulan yang begitu bermakna sekali untuk umat Islam, adalah wajar untuk semua orang kekal sihat supaya mereka boleh menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama keluarga dan rakan-rakan mereka.  Dengan Dettol, kita boleh berasa yakin 100%.


Pengagihan Sabun Tangan Dettol di Bazar Ramadan
Tahun ini, Dettol menggalakkan rakyat Malaysia untuk kekal sihat dan ceria dengan melindungi diri mereka daripada 100 jenis kuman yang berbahaya. Cara terbaik untuk kekal sihat adalah dengan kerap membasuh tangan anda menggunakan Sabun Tangan Dettol. Jangan ketinggalan untuk bersama-sama mencari pasukan Dettol yang akan mengunjungi ke 20 buah bazar Ramadan di sekitar Lembah Kelang untuk meningkatkan kesedaran anda tentang amalan kebersihan tangan dan mengagihkan Sabun Tangan Dettol secara percuma kepada orang ramai!




Thumbs up Dettol for a CSR program and campaign.



Hai... Lamanya tak update pasal barang-barang kecantikkan ye dak. Last month berderet2 entry makan dekat Hotel ja kan. Kali ni kasi chance la nak update entry pasal kecantikkan pulak. Lagi-lagi nak raya ni kan. Nak raya mesti la nak cantikkan.

Nak ke bila raya nanti baju da up to date meletop pompom tapi sekali Muka sememeh... Apa ke hal ni yonggg oiiii....

Baju raya dah power... Muka... Penjagaan diri pun kena ambil berat jugak. Takkan nak biar Muka kusammmmmm ja kannnn. NO NO NOT GOOD macam tu ya.  Biar baju tak mahal, tapi Muka kau mahal macam kena jaga dengan beauty therapist Kim K OK. Hahhaha

OK lah kali ni meh sini aku nak cerita rangkaian produk terbaru under Althea Korea tak lain tak bukan A'BLOOM. Untuk kali ni rangkaian produk under Althea - A'BLOOM'S ni terdiri dari 3 produk yang meletop pompom.


Ada 3 rangkaian produk dari A'BLOOM'S Althea ni ya. 

Antara ya adalah :

A'bloom Meringue Puff
A'bloom BHA Blackhead Blaster
A'bloom Refreshing Skin Mask Pack 



A'Bloom Meringue Puff



Untuk this one, kegunaan puff ni macam biasa la kan untuk meratakan mekap korang Seperti foundation n etc kan. Didatangkan dengan dua size berbeza. Satu dalam bentuk giant puff and 1 lagi dalam bentuk puff comey gila. 

Yang besar tu biasanya kita akan Guna untuk dabbed kan ke seluruh Muka kita yang ada surface area yang besar macam dekat dahi, pipi and dagu ya. Untuk yang puff baby meringue tu pulak kita Guna kan untuk kawasan-kawasan yang surface area dia kecil macam celah hidung and dekat kelopak mata tu. By using the baby one, takdak la kawasan-kawasan yang terlindung celah-celah tu tak kena foundation kan. 

Cara nak Guna pun senang, korang basah kan ja Meringue puff ni dengan air. Tunggu sampai dia kembang dua kali ganda, perahkan air dekat meringue and you are ready to go gituuuu. 


A'Bloom BHA Blackhead Blaster



Sapa tak suka Blackhead dengan Whitehead angkat tangan sat.... Ehhh ada ka orang yang suka blackhead dengan whitehead ni kan? Tapi ada ja kan yang jenis suka biarkan ja blackhead dengan whitehead tu penuh ja dekat hidung bagai kan. Aku yang tengok ni gerammmmm jaaa rasa nak tolong pi buang WEIIII. 

Untuk this one... Memang best sangat-sangat OK. Aku suka sebab senang, tak payah nak struggle picit-picit nak keluarkan blackhead and whitehead tu bagai kan. 


Cara nak pakai pun senang gila, mula-mula cuci dulu Muka. And then recommended untuk steam dulu kulit Muka supaya pores terbuka supaya lagi SENANG A'Bloom BHA Blackhead Blaster nu nak main peranan dia. 

Lepas dah steam Muka tu, boleh la oleskan dekat bahagian Muka yang bermasalah. Aku suggest kan hampa oleskan dekat kawasan yang bermasalah Seperti berminyak Dan blemishes. Aku sebab geram Muka berminyak lately, maka habis satu Muka aku tenyeh. 

Lepas habis tenyeh dekat Muka, then after 1 minute macam tu ka hampa urut-urut la kulit Muka hampa. Supprisingly, memang terasa macam ada biji-biji keluar tau. 


Best pakai ni. Muka lepas tu rasa fresh and hilang segala blackhead and whitehead tau


And paling best ingredients dalam A'Bloom BHA Blackhead Blast ni ada apricot seeds, charcoal Dan juga tea tree lead oil. Memang masa pakai tu Muka akan hitam and Dan bau tea tree tu. Fresh sangat bau dia. I'm loving it sangat. 


A'bloom Refreshing Skin Mask Pack



Well for this one, one thing that I recognised first about it is the super cute packaging. Cute sampai rasa taknak pakai and just to keep it to myself la sebab packaging dia too cute. Such a hoarder betul kan. 

Paling suka sebab semuanya berperisaaaa buah-buahan. Aiyooo bunyi sedap betul kan. Untuk A'Bloom Refreshing Skin Mask Pack ni ada 4 jenis / perasa gituuuu. Antara ya adalah:

A'Bloom Moisturising Watermelon Mask Sheet. 
A'Bloom Nourishing Avocado Mask Sheet. 
A'Bloom Brightening Lemon Lime Mask Sheet. 
A'Bloom Anti-blemish Peach Mask Sheet.




Tengok jenis pun rasa semua macam nak makan-makan kan. Bayangkan semua ni jadi nutrient for our skin. Penat-penat buat kerja tak kira la yang berkerjaya atau yang domestic engineer macam aku ni kan. Mesti after a long tiring day kalau Dapat ni dekat Muka... Perghhh memang fresh gila la wei skin tu rasa. Idak la nampak dull Semacam ja kan. 


Aku memang kalau pakai mask membawa ke tidur. Lepas bangun tu Ya Allah kulit rasa moist.. Toing2 gitu. Bila tengok dekat cermin wahh kemain glowing lagi haaa. 


Korang ni taknak ke rasa apa yang aku rasa. Lagi-lagi nak raya ni kan. Mesti la kulit nak halus mulus ja kan. Kalau nak cepat-cepat la ke:






Assalamualaikum

After been struggling to complete our own guesthouse, now it's finally ready for our guests.

Our guesthouse is a new, cosy and modern house that will cater around 6 to 8 persons at one time. Located at Bandar Cassia Batu Kawan Penang, our guesthouse is nearby to these spots:

IKEA Penang - 5 minutes
Penang Design Village Outlet - 4 minutes
Juru Autocity- 16 minutes
USM Penang-28 minutes
USM Transkrian (Engineering Campus) - 27 minutes
Penang Science Park- 9 minutes
Batu Kawan Industrial Park- 9 minutes
Penang Airport - 30 minutes
Bayan Baru- 30 minutes

We provide 1 master bedroom with 2 double beds, 2 rooms with queen bed at each room for our guest. These 3 rooms are equipped with air conditioning to ensure our guests will have a comfort sleep. πŸ˜‰







This house also have two bathrooms and kitchen with a electric stove so that the guest can enjoy their stay here. 






For common space, we provide a TV, sofas to make it cosy for our guest. 







For those who like to book and stay at our guesthouse feel free to contact :

Amir
0125045789

Alia 
0133363775





Saja nak cerita dekat sini buat kena ngan supaya nanti bila down ka apa ka boleh tengok dekat all the memory lanes I jot down here kan.

Tahun ni anniversary perkahwinan kami special sikit sebab jatuh the same date dengan Mother's Day kan. So why not celebrate it together kan. 


Pagi2 Dapat ni dengan Feroro Rocher. It made my day a lot. Thanks papa😘


Untuk hari Ahad yang lepas kami memang dah plan untuk balik ke Alor Setar untuk ambil baju2 aku and anak2 dekat tailor. Dalam pukul 2 macam tu lepas zohor kami gerak balik ke Alor Setar. Dalam pukul 3+ mcm tu sampai dah Alor Setar.

Siap ambil baju semua memang dah plan nak ke Aman Central untuk ke Kaison. Sampai ke Aman Central terus ke Kaison untuk beli few decoration item dekat Kaison untuk guesthouse kami. 

Dalam pukul 4.30 mcm tu keluar dari Aman Central untuk gerak ke SP. Sebelum gerak ke SP kami dah kol siap2 untuk booking makan dekat Big Mouth. Dah banyak kali jugak kami makan dekat sini actually. So after wassap and confirm kan nak makan apa berbuka tu.. Kami terus gerak ke SP ikut Jalan lama. 

Nak ikut hiway kang awal sangat sampai kang. So ikut la Jalan lama.. Aku dengan Aishah dekat belakang siap terlena2 lagi. Hahhaha. Sedar2 duk dengaq Adriana duk borak2 apa ntah ngan papa dia. 

Kiranya Elok2 sampai SP tu dalam pukul 6.40pm macam tu. Lepak la dulu dalam kereta main fon apa semua dulu kan. Dalam pukul 7.10 mcm tu baru turun pi ke kedai.


Ordered 3 makanan. Time ni fried kueytiaw tak sampai lagi. 


The manja girl baru bangun tdoq. 


Aku ordered nasi goreng Bangkok utk aku. Laki aku ordered Barbarian platers ka apa ntah yg regular. Yang regular pun dah banyak gila tahap tepu nak habis kan. Tu pun kena tapau bawak balik. Ada ja dalam peti ais kat chiller tu. Bayangkan kalau order yg Big Mouth size tu. Oh ya dia ada size Regular or Big Mouth. Nasi goreng kueytiaw goreng pun sama ada Regular ada Big Mouth. 


Elok berbungkuih dengan cling wrap. 


Nasi goreng Bangkok. Komen aku.. I was expecting more than this. Ermn apa aku boleh kata.. Nasi goreng aku buat sedap lagiiii. 


While waiting patiently. 


Adriana's fried kueytiaw. Sedap tapi pedas. Kesian Budak2 nak makan ni. 


Husband's punya.. Ada ribs apa bagai. Aku memang xboleh la nak makan macam ni saja buka puasa kan. Harus ada nasi. Tapi Dapat makan nasi goreng pulak alaaa kasimmmmm. Tapi bersyukur la kan Dapat makan jugak kan. Compared dengan org kat Syria n Palestine sana tu. 


Overall the food is nice and OK here. But kalau boleh elakkan la macam makan nasi goreng yang goreng byk2 tu. I was expecting nasi goreng yg goreng skit2 tu with love gitu. Kalau tau order nasi goreng kampung ja kot. 

Apa pun... Tq husband sebab belanja makan untuk celebrate anniversary and Mother's Day. 

P/s :  tahun lepas celebrate his birthday and our anniversary dekat Perth.... Tahun ni takda plan for any overseas trip yet. Travelog Repeat Perth pun tak abih2 lagi walaupun dah setahun berlalu.. Aduiii









© ALIA FARHAN · THEME BY WATDESIGNEXPRESS